Categories
Beauty

Hoe Concealer op de juiste manier te gebruiken

Hoe zijn je concealer-vaardigheden?

Ik moet toegeven dat ik dit niet altijd goed heb begrepen, maar op mijn 29ste heb ik eindelijk het gevoel dat ik de juiste concealer en methode voor mij heb gevonden.

Hier zijn mijn top 5 tips voor het aanbrengen en kiezen van een concealer.

Je hebt eigenlijk twee kleuren concealer nodig – ja, sorry bankrekening. Een van deze moet precies overeenkomen met uw foundationtint, om vlekjes naadloos te mengen en te verbergen, en de andere een altijd iets lichtere tint om onder de ogen op te fleuren.

Breng altijd concealer aan na de foundation, ja ik weet dat mensen hier graag over debatteren. Zodra je foundation het meeste zware werk en kleurcorrectie heeft gedaan, weet je waar je je concealer moet toevoegen, het is gewoon logischer.

Je hebt niet zoveel nodig als je denkt.

Ga voorzichtig, en dan kunt u later altijd meer toevoegen. Onthoud dat je nog steeds wilt dat je huid er als een huid uitziet.

Wanneer je het onder de ogen aanbrengt om donkere of gezwollen kringen te verhullen, ga dan niet te dicht bij het oog, dus vermijd zoveel mogelijk die kleine kreukels, want je concealer valt in deze lijnen en ze zullen duidelijker zijn. Ga in plaats daarvan een beetje lager en blend, blend, blend.

Vergeet niet aan te brengen op de buitenste ooghoeken waar de huid een beetje rood kan zijn, dit maakt een enorm verschil voor de helderheid rond het oog.

Categories
Beauty

Hoe u uw haar kunt laten groeien

In het begin is kort haar gemakkelijk,

maar om eerlijk te zijn vond ik na een tijdje de dagelijkse styling meer tijdrovend dan ik eerst dacht, en uiteindelijk droeg ik het meestal in een knot teruggetrokken.

Ten eerste gaat het allemaal om de gezondheid van haar, en ik heb hier in het verleden al een paar keer over gesproken, dus ik raas over dit onderwerp. Ik stopte met het verven van mijn haar en liet mijn natuurlijke bruine kleur doorgroeien. De kleur die ik er doorheen bracht was niet zo heel anders, maar ik sloeg de subtiele highlights en lowlights over om mijn haar rust te geven, wat volgens mij helpt om breuken op afstand te houden. Ik ben vrij weinig onderhoud, dus dit was gemakkelijk voor mij om me aan te committeren, maar als je niet zeker weet of je weg kunt komen door je kleur te vergeten, ga dan voor een balayage-look waar je wortels natuurlijk zijn, dus je gaat tenminste niet zo vaak terug.

Ten slotte,

en het is degene die volgens mij het grootste verschil heeft gemaakt in de groeisnelheid door de producten te gebruiken die zijn geformuleerd met rozemarijn en pepermuntolie die de haargroei stimuleren, gespleten haarpunten en breuk voorkomen en het haar dikker laten voelen.

Nu mijn haar de gewenste lengte heeft,

gebruik ik de producten nog steeds omdat mijn haar er dol op is, en ze zijn gewoon een leuk product om in het algemeen te gebruiken. Ik denk ook dat het helpt om mijn haar gezond en vol te houden. Toen ik in het verleden om de een of andere reden lang haar had, voelde mijn haar dun aan als het een bepaalde lengte bereikte, maar dat heb ik deze keer niet gevoeld.

Ik weet niet zeker hoelang deze nieuwe ‘lang haar, maakt niet uit’-houding zal duren, maar ik ben momenteel absoluut dol op de verandering.

Categories
Beauty

Schoonheid Hoe: buurmeisje

Het algehele gevoel is ingetogen maar mooi.

Het gaat erom dat u zich concentreert op uw functies en niet verstrikt raakt in kleuren of contouren. Een glimlach van een buurmeisje zal ook helpen!

Stap 1

Begin met een basis met een lichte dekking. Het belangrijkste om te onthouden is dat foundation uiteindelijk bedoeld is om je huid er op zijn best uit te laten zien door het uit te egaliseren en eventuele roodheid te verwijderen. Dus in plaats van helemaal een nieuwe huidlaag te creëren door op de foundation te koeken, kiest u voor een dekking die uw gelaatstrekken laat doorschijnen.

Stap 2

Brow Control. Vul waar nodig je wenkbrauwen in, maar aangezien dit een subtiele look is, moet je het niet overdrijven. Maak in plaats daarvan de focus om ze te temmen en een mooie verzorgde boog te creëren met een penseel.

Stap 3

Mascara. We willen bedekken en verlengen in plaats van mollig. Als je klontjes krijgt, gebruik dan een spoolieborstel om ze uit te kammen terwijl de mascara nog nat is.

Stap 4

Blush: Een beetje kleur op de wangen brengt deze look tot leven. Glimlach ALTIJD wanneer je je blos aanbrengt, want het zal je helpen de appels van je wangen te vinden.

Stap 5

Voeg een beetje uitstraling toe met het gebruik van een markeerstift op de neus, onder de wenkbrauwen, cupidoboog en op de toppen van je jukbeenderen. Zoals je de blos al hebt aangebracht, zul je zien dat dit gebied diagonale lijnen naar beneden richting je wangen trekt, maar nooit op hen.

Stap 6

Gebruik een romige nude-lippenstift, niets te mat, breng het aan op de lippen en dep het vervolgens voorzichtig met je vingers om te mengen

Categories
Beauty

Schoonheid thuis: wenkbrauwen vormgeven en wimpers opvullen

Voel je je een beetje onverzorgd? Je bent niet alleen.

We zitten opgesloten zonder onze favoriete colorists, haircutters, facialists, wimpers en wenkbrauwvormers. Dus hebben we enkele van de schoonheidsexperts van Long Island opgespoord (en zelfs enkele gewone mensen die al thuisbehandelingen hebben ondergaan tot een wetenschap) om ons te helpen bij het navigeren door het nieuwe normaal met stapsgewijze instructies. En het goede nieuws is over de hele linie, ze zeggen allemaal dat je het kunt doen met dingen die je al in huis hebt.

Presentabel voelen draagt ​​bij aan een goed gevoel, ondanks de situatie.

Vorm die wenkbrauwen

Minder is meer als je thuis je wenkbrauwen doet, soms thuis, we kunnen ons een beetje laten meeslepen door te veel pincet, dus laten we dat proberen te vermijden. Dit zijn haar stappen voor het verzorgen van weerbarstige wenkbrauwen totdat je bij je schoonheidsprofessional kunt komen.

Gereedschappen van de handel: schuin pincet, wenkbrauwborstel of kam, potlood om te markeren, spiegel, kleine schaar.

1. Begin met een pas gereinigd gezicht

2. Kam of borstel het haar boven je wenkbrauwlijn.

3. Meet en markeer waar je gaat epileren met een eyelinerpotlood.

4. Reinig losse haren onder de wenkbrauw.

5. Verzacht de huid

Wimperverlengingen repareren

Gereedschappen: verpakte knoopvrije flare-wimpers, schuin pincet, wimperlijm, mascara speciaal ontworpen voor wimperextensions, wimperserum.

Hoe: Uw wimperextensions komen aan het einde van hun leven. U kunt opvullen en plakken met uitlopende knoopvrije wimpers met lenzenvloeistof die verkrijgbaar is bij drogisterijen.

Een andere ‘tijdelijke oplossing’ is het gebruik van gewone mascara, waardoor ze er beter uitzien en ze op hun plaats blijven plakken. U kunt ook een mascara gebruiken die speciaal is ontworpen voor extensies. Het laat geen residu achter en helpt bij het behouden en mengen met je eigen wimpers en ziet er niet klonterig uit.

Als je over je wimpers heen bent maar de weelderigheid wilt behouden, stelt ze een wimpergroeiserum voor dat het hele proces van afstoten zal versnellen en je natuurlijke wimpers sneller zal laten groeien.

Categories
Beauty

De schoonheidsroutine om een gezonde huid en een goed humeur te behouden

We beleven een historisch moment, een moment waarop we allemaal geroepen zijn om een ​​verantwoordelijkheid, groter dan onszelf, voor het welzijn van iedereen te delen. Voor degenen die thuis blijven of alleen uitgaan als het strikt noodzakelijk is, hoe verandert de schoonheidsroutine en wat moet er worden gedaan om een ​​mooie huid en een goed humeur te behouden?

Geen make-up dagelijkse routine

Het is normaal om te denken dat zonder dagelijkse make-up je dagelijkse schoonheidsroutine veel eenvoudiger is: gewoon je gezicht wassen en alles is in orde. Bijna! Zelfs als je geen make-up meer draagt, is het toch nodig om je gezicht twee keer per dag constant te reinigen.

Hier zijn de juiste stappen voor een goede huidverzorging:

gezichtsreiniging met een milde reiniger specifiek voor uw huid, toner, aan te brengen met een wattenschijfje met gladde textuur, hydraterende crème voor de dag, voedende crème voor de nacht.

Als je ook nieuwe ideeën voor je make-up wilt experimenteren, is het nu tijd om het te doen!

Wekelijkse schoonheidsroutine: neem wat tijd voor jezelf

Als je nog geen keer per week een speciale tijd voor huidverzorging hebt gereserveerd, is het tijd om het te doen (en het voor altijd te behouden!)

Hier zijn de stappen van sommige schoonheidsrituelen om bij u thuis te worden herhaald, zoals in een SPA.

Gezichtsrituelen

Het is bekend dat afschilfering een belangrijke stap is in elk huidverzorgingsritueel. Allereerst maakt het je huid glad door alle sporen van make-up, resten en dode cellen diep te verwijderen, waardoor het er gezonder en stralender uitziet. Het zorgt er ook voor dat de huid elk product dat u aanbrengt beter kan absorberen, wat de gunstige effecten van elk ingrediënt versterkt.

Een gezichtsmasker is altijd een verwennerij

Breng tot slot een voedend masker aan, gemaakt met ingrediënten die je al in huis hebt. Yoghurt en honing zijn ideaal om je huid te voeden. Breng aan op de gereinigde huid en laat ze minimaal 15 minuten inwerken.

Tijd nemen om te ontspannen is goed voor je huid, welzijn en goed humeur. Veel plezier met het ontdekken van onze Beauty Tips met wat advies voor uw welzijn altijd binnen handbereik!

Categories
Beauty

Aftersun schoonheid

Een goede huidverzorging na de zon is de sleutel om af en toe een gezonde en fantastische huid te behouden!

Zon is echt niet zo huidvriendelijk. Een onjuiste blootstelling, vooral in de slechtste uren van de dag, verhoogt het risico op huidbeschadiging en versnelt de tekenen van tijd op uw huid.

Bewaar die stralende gouden huid voor altijd!

Wat te doen direct na het zonnen

Geniet van een koude douche (oké, doe het lauw)

Romeinen kenden de voordelen van een koude douche zozeer dat ze het meenamen in hun wellnessrituelen in de spa. Naast het verbeteren van de bloedcirculatie, vetverbranding en het geven van een revitaliserend gevoel, draagt ​​een straal koud water ook bij aan de verkwikkende huid door de poriën te sluiten en de elasticiteit te verbeteren.

Heet water droogt de huid uit, wat niet ideaal is na het zonnen.

Hydrateer

Ons lichaam heeft hydratatie van binnen en van buiten nodig. Voor de binnenkant weet je wat je moet doen, voor de buitenwereld breng je direct na het douchen een voedende olie aan op de natte huid. De olie wordt op zijn best verdeeld en opgenomen, waardoor uw huid zijdezacht en zacht wordt.

Geen roodheidspleisters

Het kost wat tijd om het op te merken, maar sommige lichaamsdelen lijden vooral na een dag onder de zon. De beste remedie is eenvoudig en natuurlijk en we kennen het allemaal: Aloë Vera-gel of -crème. Voor verdere verlichting kunnen we maxi-pads-patches aanbrengen op neus, voorhoofd of wangen om het risico op “geschilde huid” te beperken.

Wat te doen als je terugkomt van de feestdagen

Maak je geen zorgen, om lang bruin te blijven is het voldoende om eenvoudige maar gezonde gewoonten aan te nemen.

Het geheim zit in het water

Hydratatie begint van binnenuit en is essentieel voor een gezonde en stralende huid. Drink veel en houd een vochtinbrengende crème bij de hand. Houd er ook rekening mee dat airconditioning en verwarming je huid uitdrogen.

Vermijd lange en hete baden, douche met koud water, wat goed is voor de huid en ook voor het haar.

Vul vitamines aan!

Sommige voedingsmiddelen helpen bij het bereiken en behouden van bruin worden: seizoensfruit zoals meloen en perziken, sla, radicchio, tomaten, pompoen en paprika’s, zorgen voor een eerlijke toevoer van vitamines en voedingsstoffen, uitstekend voor gezondheid en welzijn.

Ieder zijn eigen DE BESTE TAN

Wat een inspanning om gezichtskleur te krijgen en te behouden. De juiste huidverzorging is altijd de beste oplossing! Verwijder make-up en reinig elke avond, breng ‘s ochtends een kalmerende tonic en een moisturizer met zonnebrandcrème aan en’ s avonds een voedend serum.

Categories
Lifestyle

Ademen tijdens inspanning: neus of mond?

Lichamelijke activiteit heeft zuurstof nodig zodat de spieren goed kunnen werken.

We denken allemaal dat we weten hoe we moeten ademen omdat we het elke dag doen, maar net zoals we moeten leren om de manier waarop ons lichaam beweegt te optimaliseren, zodat we krachtiger kunnen worden, moet onze ademhalingstechniek eerder verworven dan instinctief zijn, vaardigheid.

Vanuit het oogpunt van puur zuurstofopname is er geen verschil of u ervoor kiest om lucht door uw neus of door uw mond in te zuigen. Beide innames nemen zuurstof op, brengen het naar onze longen en van daaruit via de rode bloedcellen in onze bloedbaan naar de spieren die het nodig hebben, zodat ze kunnen werken.

Er zijn een paar dingen die u in gedachten moet houden die u kunnen helpen.

Ten eerste de voor de hand liggende: ademhaling gaat over ritme. Wanneer we het middenrif inademen en de externe intercostale spieren samentrekken. Het diafragma beweegt naar beneden, waardoor het volume van de borstholte toeneemt, en de externe intercostale spieren trekken de ribben omhoog en naar buiten, waardoor de ribbenkast wordt vergroot en dit borstvolume verder wordt vergroot.

Als we oefenen, zijn we onderweg, dus dit gebeurt niet terwijl we stilstaan. Onze fysieke activiteit omvat het gebruik van vele andere spiergroepen en tenzij er een ritme is in hoe alles gebeurt, is er een zeer reëel gevaar dat concurrerende spiergroepen elkaar in de weg zitten. Inspiratie wordt dan moeizaam. We halen oppervlakkig adem in plaats van diep en worden veel sneller vermoeid.

Dit heeft kritische gevolgen bij sommige activiteiten.

Vechtsporters, boksers, dansers en gymnasten zouden bijvoorbeeld kunnen lijden aan verminderde prestaties als ze via de mond inademen. Omdat het de hersenen zijn die het lichaam sturen, profiteren complexe activiteiten waarvoor op cruciale momenten kritische beslissingen moeten worden genomen, het meest van ritmische ademhaling die de spieren synchroniseert en de hersencentra het meest effectief gebruikt.

Dus je ziet misschien niet echt een groot verschil in je prestaties als je inademt door de mond en jogt, maar als je een race loopt en je hardloopstrategie moet kunnen plannen, zul je zeker het verschil voelen.

Categories
Lifestyle

De mythe van non-responders om te oefenen

We leven in een lichaam dat is geëvolueerd om te reageren op omgevingsprikkels om te overleven.

Nu we niet meer weg hoeven te rennen van snelle dieren met grote klauwen en tanden en niet langer fysiek hoeven te jagen op ons voedsel, gebruiken we deze evolutionaire aanpassing om fitter te worden.

Dus wanneer populaire artikelen spreken over ‘non-responders’ om wetenschappelijke studies uit te voeren en aan te halen, is het de moeite waard om opnieuw te kijken om precies te zien waarom ze het zeggen en wat de studies echt laten zien.

De hele kwestie van ‘non-responders met oefeningen’ begon toen een evaluatie van fitness- en bewegingsstudies uit 2001,

waarin de resultaten werden bekeken die zijn verkregen uit verschillende onderzoeken die zijn uitgevoerd bij een verscheidenheid aan fysieke activiteiten, het interessante en misschien een beetje verbijsterende feit benadrukte dat bij verschillende activiteiten een een consistent percentage van de verschillende mensen vertoonde geen respons op lichaamsbeweging wanneer metingen zoals VO2 Max, hartslag, systolische bloeddruk, lipoproteïne met hoge dichtheid en bloedconsistentie werden genomen.

Iedereen reageert op lichaamsbeweging

In een meer analytische, diepgaande en veel gerichtere studie besloten onderzoekers van de Queen’s University in Kingston, Ontario en de Universiteit van Ottawa te onderzoeken of zogenaamde ‘non-responders’ op één vorm van lichaamsbeweging zouden reageren als ze overstapten op een andere.

Ze stelden 21 gezonde mannen en vrouwen samen en bepaalden hun specifieke aërobe fitnessparameters zoals VO2 max, hartslag, spierhersteltijd enzovoort.

De resultaten toonden aan dat de groep als geheel was verbeterd,

maar dat individuen binnen de groep het inmiddels vertrouwde patroon vertoonden van langzame of geen respons op het ene type oefening of het andere. Na afloop van de studie bleek echter dat alle betrokkenen hadden gereageerd op een vorm van lichaamsbeweging.

Wat dit betekent is dat er geen “one-size-fits-all” -fitness is. Deelnemers die niet reageerden op het ene type oefening, reageerden op een ander met een hogere intensiteit.

Goed nieuws

Samenvattend laten de onderzoeken het volgende zien:

Iedereen reageert op een vorm van training en trainingsintensiteit

Afwisseling in beide soorten oefeningen en intensiteit is de sleutel tot het activeren van spieraanpassingen in het lichaam en het verbeteren van de conditie

Experimenteren is de sleutel om te ontdekken wat het beste werkt voor het individu

Verhoogde intensiteit levert altijd resultaten op, mits het de persoon die traint onder voldoende aerobe of spierbelasting zet om de adaptieve respons van het lichaam te activeren

Vanuit evolutionair oogpunt kunnen we altijd de adaptieve reactie van het lichaam gebruiken om fitter te worden,

op voorwaarde dat we slim zijn in onze aanpak en begrijpen dat fitness een persoonlijke reis is, geen bestemming. We moeten constant experimenteren met en onze training veranderen naarmate ons lichaam zich aanpast en onze fitnessniveaus veranderen.

Categories
Lifestyle

Waarom we onze motivatie verliezen en hoe we die terug kunnen krijgen

We weten allemaal dat sporten goed voor ons is, dus waarom zijn we niet allemaal al superfit?

Omdat niemand zijn enthousiasme voor beweging voor altijd kan behouden. Niemand. Zelfs de besten van ons die erin slagen om door het leven te gaan en relatief fit te blijven, hebben onze dieptepunten, breekpunten en de punten waarop we het gevoel hebben dat de hele wereld kan branden voor alles wat ons kan schelen.

We hebben allemaal deze dagen.

En dit is waar het gebeurt – we verliezen onze motivatie. Een lage dag of een week is volkomen normaal en misschien zelfs gezond. Het probleem met onze lage dagen is dat we ons goed voelen als we ons verstoppen onder onze mentale (of feitelijke) deken.

Verminder de hoeveelheid pijn

Wanneer we voelen dat onze motivatie wegglijdt en we elke wens om te oefenen verliezen, moeten we de hoeveelheid pijn die wordt veroorzaakt verminderen – zelfs volledig verwijderen. Op het moment dat we voldoende negatieve associaties verzamelen met lichaamsbeweging, begint ons zelfbehoud en onze hersenen proberen ons weg te houden van verder ongemak. Het is niet meer dan normaal om pijn te vermijden, vooral als het gemakkelijk kan worden vermeden. De manier waarop ons brein het niet meer ziet bewegen, betekent geen pijn meer.

Combineer lichaamsbeweging met dingen die je leuk vindt

Daarom luisteren zo velen van ons naar muziek wanneer we oefenen. We voelen ons goed als we naar muziek luisteren die we leuk vinden en het helpt ons tijdens onze trainingssessie door moeilijke plekken heen te komen. Het kan soms helpen om onze gedachten volledig van de pijn af te houden.

Trainen met anderen, mensen wiens gezelschap we leuk vinden, heeft een soortgelijk effect. We kunnen samenwerken met vrienden of familie of een groep mensen met dezelfde interesses en samen sporten. Zo richten we ons op het sociale aspect van training en niet op de strijd.

Gebruik een instant beloningssysteem

Het kost tijd om resultaten in de spiegel te zien.

Gezondheidsvoordelen van lichaamsbeweging blijven gedurende het hele leven tamelijk onopgemerkt – we hebben de neiging op te merken wanneer er dingen misgaan met ons lichaam, maar we besteden er zelden aandacht aan als we ons goed voelen. Er is dus geen onmiddellijke beloning voor lichaamsbeweging, tenzij we er kunstmatig iets aan toevoegen.

We kunnen badges maken of onszelf stickers toewijzen voor het voltooien van trainingen.

Het schrappen van dagen in een kalender kan ook ongelooflijk bevredigend zijn als we onze voortgang kunnen meten. We kunnen een pot krijgen en er een marmer aan toevoegen voor elke training die is voltooid met een doel om het tegen het einde van het jaar te vullen. We moeten een beloningssysteem creëren dat voor ons werkt, dat is direct, iets dat we krijgen na het voltooien van onze trainingen om de pijn te compenseren.

Inenting om te oefenen

De meesten van ons hebben al negatieve associaties met lichaamsbeweging. We zouden geen motiverende artikelen nodig hebben als we dat niet hadden gedaan. Dus op het moment dat we zelfs maar beginnen te denken aan het trainen, beginnen alle negatieve emoties naar boven te komen, alle slechte herinneringen aan pijn en pijn komen terug en uiteindelijk slaan we een training over omdat we het vandaag gewoon niet kunnen , of ooit nog.

Wanneer de negatieve associaties al zijn gevormd, wordt het echt moeilijk om beweging te zien als iets anders dan een pijnlijke, nauwelijks tolereerbare ervaring.

De weegschaal kantelen

Het maakt echt niet uit hoe hard we trainen als we het zelden doen. Consistentie is de enige manier om blijvende, permanente resultaten te krijgen in hoe we eruit zien en voelen. Helaas is het vaak een stuk moeilijker om de emotionele kracht te vinden om elke dag weer te gaan sporten.

Categories
Lifestyle

Hoe terug te gaan naar training

Als je stopt met trainen en erover denkt om er weer mee aan de slag te gaan, ben je bekend met het sterke schuldgevoel dat je krijgt als je bedenkt hoe je dit het beste kunt aanpakken.

Daarbij komt ook een ongemakkelijke mix van angst (omdat je weet hoe moeilijk het zal zijn om weer fit te worden), onzekerheid en angst dat je je fitness-zoektocht nu niet opnieuw zult doen oplaaien. Geen wonder dat het eerste antwoord dat in je opkomt is om het al op te geven en iets nieuws te zoeken.

Dit alles is natuurlijk.

Door te deconstrueren waarom je je voelt zoals je doet, zul je zelf uitvinden hoe je het allemaal beter kunt aanpakken en het gemakkelijker maken om weer fit te worden dan je ooit had kunnen hopen. Mensen kiezen om verschillende redenen om te sporten. Sommige hiervan zijn extrinsiek (om er slanker, sterker en sexier uit te zien) en sommige zijn intrinsiek (om zich beter te voelen, stress te verminderen en meer fysieke controle te hebben).

Fysiek

– Door oefening bereiken we een fysieke transformatie. We worden, sneller of sterker, hebben meer uithoudingsvermogen en meer fysieke kracht.

Cognitief

– We oefenen omdat we weten dat het goed voor ons is. Studie na studie leert ons dat regelmatige lichaamsbeweging goed is voor het lichaam, het verouderingsproces vertraagt ​​en de hersenen helpt beter te functioneren, mentale degeneratieve ziekten zoals de ziekte van Alzheimer te voorkomen en een betere levenskwaliteit te garanderen naarmate we ouder worden.

Affectief

– Oefening is ons favoriete medicijn voor stemmingsverbetering en stressverlichting. We gebruiken het om ons een goed gevoel te geven als we laag zijn en vaak verslaafd raken aan de high die het genereert.

Verwachtingen bepalen wat je krijgt

Het lichaam beïnvloedt de hersenen die de geest besturen. Er is een onvermijdelijke feedbacklus van de ene naar de andere twee, dus wat we ervaren, denken en voelen, wordt de achtergrond waartegen onze motivatie wordt gevormd. Motivatie is ook een complex mentaal construct met neurobiologische implicaties, maar we gaan hier niet verder op in dan het te herleiden tot een simpele zin: je doet alleen wat je echt wilt.

Opnieuw beginnen is moeilijker

Op een gegeven moment zal het leven in de weg staan. Zelfs de meest toegewijde van ons zullen dan een pauze nemen en op een ander moment zullen we overwegen om weer regelmatig te gaan sporten en weer fitter te worden. En dat is wanneer we deze muur zullen raken.

Ten eerste is er de schuld.

We voelen ons schuldig omdat we gestopt zijn en voelen ons nu schuldig omdat we weer in training zijn gekomen. Een deel van ons is van mening dat terugkomen erger is, omdat we nu zelf weten dat we zijn gestopt. We voelen ons schuldig omdat we het gevoel hebben dat we ook zwakheid toegeven. Het leven heeft ons te veel gek gemaakt. Dan is er de weerstand die we voelen omdat we weten dat het fysiek moeilijk zal zijn om weer in training te gaan.

e Slimme manier om weer fit te worden

Met de ‘geheime’ formule om na een pauze weer fit te worden, wordt met dit alles rekening gehouden:

Vergeet de schuld.

Gemakkelijk terug naar training.

Krijg ondersteuning.

In contact te blijven.

Blijf zen.

Geniet van de reis

Deel de reis